Brev:
Nedtrapning af amning og øgning af mad
10. april 2012
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning af amning og øgning af mad
Hej Helen
Min søn er netop blevet 8 måneder og jeg savner lidt vejledning til snart at skulle at nedtrappe amning og øge den alm madmængde.
Hans dag ser pt sådan her ud:
Vågner kl. 6.30/7
Grød + frugtmos kl.7.30
Bryst kl. 8/8.30 og ud og sove
Bemærk han blir ikke ammet når han vågner, men først inden 1. lur.
Frokost kl. 11/12 (æfhængig af hvorlænge han sover), her får han mos eller grød, øver os i rugbrødshappere med div pålæg + lidt frugtmos
Bryst kl. 13/14 inden næste lur
Bryst eftermiddag kl. 16/17
Aftensmad kl. 18, grøntsagsmos med kød (en frikadelle i hånden eller rester af vores mad most) + evt frugtmos
Nogle dage får han en tvebakke at sidde med efter frokost og efter aftensmad.
Flaske 100 ml til putning kl. 19.30
Sover kl. 19.45/20
Han sover hele natten uden mad.
Skemadens mængde er alle 3 måltider 3-4 spk.
Alle steder jeg læser er den første amning man skærer væk formiddagsamningen, men som jeg kan læse mig til er disse børn så ammet når de vågner. Ergo kan jeg i de tilfælde godt se logikken i at skære præcis den amning fra. I og med min søn ik blir morgen ammet, kan jeg ikke se at den 1. amning hos os blir den nemmeste først at skulle skippe.
Umidddelbart er det vel eftermiddags amningen jeg skal tage fra først? Og så tilbyde hvad? Jeg har prøvet en dag med yougurt og vand men det blev han slet ik tilfreds af. Var bare ulykkelig og søgte mit bryst konstant. Er det mere vane for ham eller har han brug for mælken der?
Det skal tilføjes at indtil for 14 dage siden fik han også bryst efter aftensmaden, ergo har vi for nyligt skåret en amning ned. Og for 4 uger siden tog vi natamningen fra ham.
Kan du hjælpe mig videre i næste nedtrapning?
Med venlig hilsen
Trille